Dane umieszczone na pieczątce
Decydując się na wyrobienie pieczątki, warto zastanowić się, jakie dane i grafika powinny być na niej zawarte. Warto bowiem wykorzystać ją jako okazję do pozostawienia kontaktu do siebie i bliższego poznania firmy. Nie bez znaczenia jest też aspekt estetyczny – pieczątka powinna łączyć w sobie bowiem funkcjonalność i elegancję. Wielokrotnie bowiem podpisujemy dokumenty i opatrujemy je pieczątką firmową przy klientach. Ci zaś zwracają uwagę na takie szczegóły, które składają się na wizerunek naszej firmy.
Jeśli chodzi o dane zamieszczone na pieczątce, to tylko od nas zależy, jakie informacje na niej zamieścić. Może ona zawierać:
– pełną nazwę i adres siedziby firmy
– numer NIP i ewentualnie Regon
– telefon kontaktowy i adres e-mail
– adres strony internetowej firmy
Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą muszą również umieścić na pieczątce swoje imię i nazwisko. Ponadto, coraz popularniejsze jest też umieszczanie logo firmy lub innej grafiki. Pozwala to na identyfikację wizualną przedsiębiorstwa, a ponadto zapada w pamięć. Ma to niebagatelne znaczenie w procesie pozyskiwania nowych i utrzymania stałychklientów. Taka pieczątka zdecydowanie wyróżnia się bowiem wśród innych i już na wstępnie daje nam przewagę biznesową.
Rozważając zakres danych, warto zwrócić uwagę na te informacje, które najczęściej podajemy klientom i to je umieścić na pieczątce. Zaoszczędzi to nam dodatkowej pracy związanej z pytaniami o NIP i telefon kontaktowy czy inne dane, pozwalając skupić się na prowadzonej działalności.